Vi starter opp med basketballen igjen!

Postet av Petter Bakke den 11. Sep 2020

Mandag 14. september starter vi igjen opp med basketball i Enebakk idrettsforening! Dette er et tilbud til alle i alderen 10 - 16 år. Vi håper mange kommer ned i hallen for å prøve seg!

Høsten 2019 fikk Enebakk idrettsforening en henvendelse fra Mihajlo Dordevic som ønsket å starte opp en basketgruppe i idrettsforeningen. Mihajlo har selv spilt basket på toppånivå i Serbia og ønsket nå å bidra til å etablere et basketmiljø i Enebakk. Mihajlo  har selv barn i idrettsforeningen.

"Basket er 14. mest populære idrett i Norge, mens det er den 2. mest populære idrett i verden. Da er det på tide å sette basketen på plass i Norge også," forteller Mihajlo. "Studier viser at fremtiden i basketball er på Island, i Finland og i Norge. Nordmenn er flinke til å trene og bra i lagsport", fortsetter han.

Basketgruppen er et tilbud til alle ungdom i alderen 10-16. Gruppen har treningstider i Flatebyhallen mandager kl 16:00 - 18:00 og fredager kl 16:00 - 17:30. Laget vil i starten benytte seg av tiden på dekket på mandager, men vil komme tilbake med mer informasjon om hvordan det blir med øvrige treninger.

Vi inviterer derfor alle som har lyst til prøve seg med basketball ned i hallen mandag 14. september kl 16 for å møte Mihajlo!